چگونه امنیت کامپیوتر خود را بالا ببریم؟

چگونه امنیت کامپیوتر خود را بالا ببریم؟

با رعایت نکات امنیتی که در این مقاله به شما میگوییم,امنیت سیستم شما به طرز چشم گیری افزایش می یابد.

۱-استفاده از سیستم عامل update :

مهمترین مسئله امنیت در کامپیوتر به روز رسانی است.با تنظیم سیستم عامل به روز شده تهدیدات امنیتی بالقوه خنثی خواهد شد.

۲-استفاده از نرم افزار های امنیتی:

استفاده از این گونه نرم افزار ها و به روز رسانی مداوم آنها میتواند تا حد بسار زیادی جلوی نفوذ و خراب کاری هی سایبری را بگیرد نصب internet security و Antivirus از جمله این نرم افزار ها هستند.

۳-عدم استفاده از کامپوتر دیگران و یا کامپیوتر های عمومی برای کارهای شخصیمان:

تا آنجا که میتوانید از کافی نت و کامپوتر های دیگران برای کارهای شخصی خودتان استفاده نکنید.در هنگام استفاده از این سیستم ها باید دقت کافی را داشته باشید که پسورد هایتان ذخیره نشوند یا روی ان سیستم نرمافزارهای capture نصب نشده باشد.

۴-عدم به اشتراک گذاری رمز عبور:

افراد گاهی اوقات به دلایل عدم آگاهی یا عدم دسترسی به اینترنت رمز خود را در اختیار دیگران میگذارند تا برای او برای مثال ایمیلی بفرستند.از انجایی که کل تنظیمات شبکه های اجتماعی روی ایمیل است این کار بسیار پر خطر و پر ریسک است.

۵-از نصب نرم افزارهای غیر ضروری اجتناب کنید:

بعضی افراد فکر میکنند با نصب نرم افزار های مختلف کامپوتر کامل تری دارند.اما این کار امنیت کامپیوتر شما را پایین میاورد.بسیاری از نرم افزارها پورت های سیستم شما را باز میکنند و این موضوع کاملا به سود هکر هاست.

۶-تاریخ سیستم را به روز کنید:

بسیاری از مرورگر های اینترنتی و دیگر نرم افزار ها برای چک کردن مجوز های امنیتی به تاریخ سیستم رجوع میکنند بابه روز رسانی تاریخ امنیت بهتری برای سیستم خود فراهم میکنید.

۷-به روز رسانی درایورها:

عدم به روز رسانی درایور ها باعث کندی و بد کار کردن سیستم و حتی دیگر نرم افزار ها مانند انتی ویروس ها میشود.بهتر است برای به روز رسانی درایور ها از وب سایت های رسمی شرکت های سازنده سخت افزارها استفاده کنید.

۸-به روز رسانی نرم افزار های جانبی:

پیشتر نیز گفتیم برای بالا بردن امنیت سیستم خود باید سیستم عامل,آنتی ویروس و درایور های خود را به روز کنید .نرم افزارهای جانبی نیز از این امر مستثنی نیستند.این کار باعث رفع باگ ها و حفره های امنیتی نرم افزار های شما میشوند.

۹-به سایت های ناشناس وارد نشوید:

بسیاری از سایت های نامعتبر حاوی لینک های خطرناکی است که به شدت برای سیستم خطر آفرین است ,اولین جایی که ویروس منتشر میشود اینترنت است و این سایت ها در صف مقدم هستند و وسیله ای هستند برای انتشار بیشتر ویروس ها.

۱۰-کلیک روی لینک ها و ایمیل های ناشناس:

این راه نیز یکی از ساده ترین راه ها برای ویروسی کردن و آلوده کردن سیستم شماست,به هیچ عنوان روی لینک های ناشناس و ایمیل های ناشناخته ای که برایتان ارسال شده کلیک نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *